Skidåkning <3

Idag fick jag äntligen ställa mig på mina långa skidor och ta första skateskären på snö! Vilken underbar känsla! 

Intervaller stod på schemat men eftersom det var mitt första pass på snö ville jag ha lite mer skidvana innan så jag åkte ungefär en timme som uppvärmning. Det var så himla härligt! Lite ovant i början men kom in i det oväntat snabbt och när jag hade kommit in i det och kunde åka och tänka på tekniken så kändes det som att allting föll på plats! Varje detalj jag har slitit med under sommaren och hösten satt. Jag hade långa skär med tryck på rätt ställe och allting kändes bara så himla bra! Sen vet jag tyvärr inte om det såg lika bra ut men ska försöka få någon att filma mig imorgon så jag kan kolla hur det verkligen ser ut. Men känslan var helt underbar! 

Fin inskjutning också och jag var riktigt taggad på att köra intervaller. Planen var 8 enkelvarv, jag hängde på Emma och Johanna i Team Torsby Biathlon. Det kändes bra i början men när jag gick över på tvåan kände jag direkt att jag blev stum. Dessutom så kändes det som att skidorna dog i utförsbacken. De hade glidit otroligt lätt i början, men nu dog de helt. Jag tror jag blev lite chockad över hur dåligt det gick så jag glömde som bort att köra. Jag blev ifrånåkt och bara gav upp. Kollade på klockan i vilan och såg att jag inte hade nått upp i A3+ under första intervallen. Väldigt ovanligt för att vara ett intervallpass dagen efter vila, brukar ha hög puls då, dessutom på ett pass med sparring, då har jag alltid hög puls! Fick upp pulsen lite högre på andra intervallen men fortfarande totalstum. Och inte krigade jag heller. Fattade ingenting. Kan inte alls ha varit fokuserad idag. Konstigt. 

Gav upp efter fem varv då pulsen inte längre orkade upp i A3+ någon gång under varvet och la ett riktigt dåligt intervallpass bakom mig. Jag menar, ibland känns det inte bra, men då brukar jag ändå kunna kriga för att få ett bra pass. Det gjorde jag inte idag. Jag tror att jag hade orkat, det gjorde jag på sista intervallen, då krigade jag. Men inte annars. Tror att jag blev så besviken av att det kändes så dåligt på intervallerna när det känts så bra på uppvärmningen att gnistan inom mig släcktes. Så! Trist! Men men. Nu har jag gjort första passet på snö. Det var underbart. Fast nu längtar jag efter snö utomhus istället... 

Skyttet gick inte heller bra. Fast om jag minns rätt så gjorde det inte det första passet på snö förra året heller. Så det kanske är att det är lite ovant. Det kändes inte ovant. Men det var en sjukt ojämn vall. Så det kändes inte bra att skjuta. Fick kompensera i ställningen. Inte optimalt. Men så kan det va på tävling också och klarade tillslut 80% träff i alla fall. Så ingen fara på taket egentligen. Även om jag sällan är nöjd under 90%. 

Styrka+löpning i eftermiddag. På mitt gamla gym. Fint det. 

Kommentera här: