Styrka (eller svaghet)

Idag har jag bara ett pass planerat. Det känns verkligen att jag har ett jobbigt läger i benen. Imorgon blir det mest troligt vila. Vet inte vad jag ska göra på praktiken på måndag, därför jag inte kunnat planera träningen ordentligt. Har faktiskt inte lika stora problem längre att inte ha träningen planerad. Förut behövde jag typ en fyraveckorsplanering för att vara trygg, men nu vet jag knappt vad jag ska göra imorgon... Skulle nog vara bra att få 1,5-2 dygns vila i sträck nu faktiskt. Det är plan A. Sen får vi se vad som händer.
 
Eftersom jag har vila nu på eftermiddagen så tog jag lite sovmorgon i morse. Skulle sova tills jag vaknade, men var samtidigt lite stressad att hinna träna före lunch. Vaknade första gången halv sju och trodde klockan var 10. Det är så ljust i mitt sovrum. När jag kollat på klockan då så blev jag lugnare. Jag skulle inte sova bort hela förmiddagen. Strax efter nio klev jag upp. 
 
Började med ett skyttepass då vinden enligt yr skulle tillta mer och mer under dagen. Jag märkte det bara på den timmen jag sköt. Började riktigt bra i stå, men sedan sämre och sämre. Jag tror det berodde på vinden, då det blåste mer och mer. Liggande gick också sämre och sämre, av någon anledning hamnade jag mer och mer till vänster ju mer jag sköt. Tycker att det varit ett återkommande faktum i vår, jag undrar vad det beror på? Verkar inte heller hjälpa att skruva. Kanske är något med ställningen? Remmen? Tråkigt är det i alla fall, speciellt som jag idag hade riktigt fina samlingar, hade önskat att de var mitt i istället för ute i åttan... Blev 465 poäng, inte bra, men över bosgränsen i alla fall.
 
Efter det så blev det ett styrkepass. Har verkligen INTE kommit igång med styrketräningen än. Är lika svag nu som jag var för en månad sedan när jag skulle börja komma igång med styrketräningen efter typ 1,5 månad utan styrka. Men jag har inte kört så många styrkepass då jag varit sjuk, på Mallis osv. Så hoppas att styrkan återkommer med fler styrkepass. Jag tror jag har fyra styrkepass planerade nästa vecka. Men bara två hela.... Hehe. Men man kan nog bli starkare av "halva" styrkepass också.

Kommentera här: