Vacker dag

Nu är jag framme i Ramundberget. Åkte direkt efter frukost i morse och kom fram lagom till lunch. Sen drog jag en powernap innan dagens träningspass. Det blev löpning på fjället. Mitt mål var Ösjöstugan, hade ingen aning om hur lång tid det skulle ta dit, om jag skulle hinna eller inte, eller om den ens var öppen. Det visade sig att det tog ganska precis en timme dit och att den var stängd. Men jag var rätt mätt efter lunchen fortfarande så det gjorde ingenting. Var tillbaka i Ramundberget efter 1,45 och sprang förbi skjutvallen, golfbanan och Osthangen innan jag stannade klockan på 2,13 och gick in och körde lite mage/rygg. 

Det var så sinnessjukt vackert på fjället, jag sprang bara runt och njöt! Och vilken otroligt vacker dag det har varit! Inte sett ett enda moln sen jag kom fram hit. Det är dock inte jättevarmt men jag kunde springa i shorts och linne. Det är sån miljö här att man bara vill fortsätta träna! Jag längtar redan till nästa träningspass! Inspirerande att byta miljö och speciellt till såna fina ställen som jag varit på läger på i år. Men jag är ju en sån som kan njuta av träning på hemmaplan också, se fram emot vissa pass och vissa rundor. Men hemma kan det vara dagar som man helst inte vill träna på också. Det var det inte på Mallis och det tror jag inte det kommer vara här heller. Det är kanske den största skillnaden mellan läger och "vanlig" träning. 

Bjuder på några bilder från fjället också. 


Kommentera här: