Ett nytt rekord

Efter att ha avslutat förra veckan med en fullhand, som gjorde att det blev några ytterligare timmar in på kontot efter intervallblocket, var det idag dags för intervaller igen. 

Men först ett skyttepass. Direkt efter inskjutning körde jag 20 skott stå på liggprick. När sista pricken ramlade efter en kant in stod det klart att mitt nya rekord lyder 16 träff! Sjukt nervigt redan efter halva tiden, lyckades pricka 4 av 5 skott i varje serie. Vet inte om prickarna är större än vanligt här i Ramundberget, men jag skjuter ofta väldigt bra här! Fast i och för sig så är det ju så att prickarna känns stora när man är i skjutform och de känns små när man inte är i skjutform. Att byta linsvätska och skruva fast bakkappan kanske var ett vinnande koncept? Skyttet gick i och för sig ganska halvtaskigt efter det, luften gick som ur mig lite. Kändes som målet med passet var uppnått på något vis. 

Sen var det alltså dags för intervaller. Sista intervallpasset utan komb (typ). 1 juli närmar sig!! Körde klassiskt och tog mina ettor. Tror det var ett dåligt val. Körde inte heller så tuff bana, det var mest platt och små uppförsbackar och små nedförsbackar. Gick inte att hålla pulsen uppe. Kom upp i bra puls, startade klockan. Pulsen gick ner igen. Så drygt! Första tre intervallerna var ganska platta och då körde jag 5 minuter med snittpuls runt 84%, för dåligt. Sedan körde jag två intervaller på tre minuter till toppen av rullskidbanan och då lyckades jag hålla uppe pulsen bättre och snittade 86 och 88%. Godkänt pass till slut, inte bra men godkänt. Kroppen kändes sådär, inte bra men inte heller dåligt. Tror det mest var terrängen och rullskidorna som sabbade passet. Hoppas på det i alla fall. Ja ja, det är ju en dag imorgon också. 

Kommentera här: