Sämst

Jag säger till mig själv att jag vill åka hem. Att någon annan borde fått chansen. Att jag inte är värd att vara här. 

Jag säger det högt och får till svar att jag visst förtjänar att vara här. Att jag har kämpat så hårt för att nå hit. Att det är hårt att tävla internationellt. Att det är därför jag är här, för att få känna det. 

Jag vet inte vad jag tror mest på. Att någon annan borde vara här istället för mig. Eller att jag är här för att få internationell erfarenhet. 

Man vill ju alltid prestera. Man vill alltid komma högt upp i resultatlistan. Ju viktigare tävling, desto bättre vill jag åka. 

Jag presterade årets sämsta lopp på årets viktigaste tävling. Det känns förjävligt. Som att jag inte ens borde ha fått åka. 

Men jag vet att jag kan bättre. Idag kunde jag inte bättre. Men jag ska visa att jag kan bättre. Kanske på lördag, kanske i slutet på säsongen, kanske nästa säsong. Vi får se. Jag har mina långsiktiga mål som jag strävar mot, på vägen dit tar jag vara på alla erfarenheter jag får. Jag tar hjälp av erfarenheterna. Även om det är så svårt att tänka så när jag är som mest besviken på mig själv. 

Kommentera här: