Härda ut

Två gånger på två dagar har mina inlägg försvunnit. Hatar när det händer. Insåg dock igår när det hände, att det spelade ingen större roll egentligen. Första gången hade jag ju fått ut mig alla mina känslor, när jag sedan skrev om så blev det mest en sammanfattning. Och jag tror inte mina läsare saknade mina detaljerade beskrivningar heller. Samma sak idag? Ja, jag tror det.
 
Har ägnat senaste timmen åt att försöka ta ikapp lite av det jag missade i skolan när jag var i Estland (lite sent, jag vet, men så fungerar jag, jag pluggar när det passar mig). Har benat ut vad det är som gäller framöver och det ser relativt bra ut. Har haft ett jobbigt år, har det fortsatt, men det är lite lättare när man vet vad som gäller och har en plan för hur man ska lyckas. Och det har jag nu! En riktigt bra plan dessutom! Jag har det fortsatt tungt resten av detta läsår men efter det väntar två chill-år innan min examen. Och att det väntar två chill-år gör också att det kanske inte är hela världen om jag misslyckas med något moment i år, jag har tid på mig att ta ikapp. Men ska försöka härda ut de sista fyra månaderna och 42,5hp som återstår av detta läsår. (JA, det låter otroligt mycket med 42,5hp på fyra månader men det kan gå. Och går det inte så har jag två år på mig att ta ikapp.) 
 
Next up: omtenta i nutrition 11 mars. Känns långt bort, både att klara den och i tid. Men ska jag klara den bör jag nog ta tag i det redan nu. 

Kommentera här: