Vallaboden

En skön och välbehövlig vilodag idag! Känner mig inte alls pigg i benen. 
 
Har roat mig med typiska "dagen-efter-tävling-sysslor", som att tvätta, handla, fylla i träningsdagboken osv. Både skönt och jobbigt att komma hem till lägenheten. Jobbigt att inte få vara hemma med familjen mer, jobbigt att sköta allting själv. Men ändå skönt eftersom jag trivs bäst här. 
 
Idag har jag även tillbringat en del tid i vallaboden. Jag fick med mig hela skidpaketet hem från Piteå, annars brukar de alltid vara hemma, förutom när jag ska iväg och tävla själv. Men eftersom vi tog min bil till Piteå var det enklast att jag tog skidorna med mig till Östersund medan pappa fick lifta hem. Så då stod det på min lott att fixa i ordning dem efter helgen. De var inte så skitiga men det tog ändå tid. När min ljudbok tog slut insåg jag att jag stått och vallat i två timmar! Inte konstigt att jag kände mig lite trött och less... En halvtimme senare påbörjade jag det sjätte och sista paret (fyra par tävlingsskidor från helgen plus två par träningsskidor som var nästan vita under och behövde vallas) så kurrade min mage. När jag var klar i vallaboden åkte jag förbi Maxi. Strax innan åtta kunde jag påbörja dagens middagsmat. Och här sitter jag nu och det är snart dags att sova. Känns som att den där vallningen förstörde halva min dag... Såna här gånger får jag verkligen respekt för pappa som oftast alltid bara ställer sig i vallaboden och fixar. Jag hjälper till med det jag kan, så ofta jag orkar, men tar annars för givet att han ska finnas där och göra det. Men det är en lyx att ha det så. Och det är jag tacksam över. Han gör ju det så mycket bättre än jag, även om jag idag lyckades bra. Slant inte med sickeln. Fick bort smutsen. Bra bra.
 
Pratade nyss med Å och vi bestämde att jag fick ta någon eller några vilodagar så att jag ska vara mentalt och fysiskt redo för den träningsperiod som väntar. En månad till nästa Swecup som jag nu siktar in mig på. Mycket träning som hinner göras innan dess. 

Kommentera här: