Imorgon smäller det!

Befinner mig nu i Torsby. Har kört upptakt på stadion efter lunch. Jag hade väldigt hög puls direkt jag startade klockan och den rusade vad jag än gjorde, kändes det som. Benskate 200m = 149. Reste mig efter att ha satt på rullskidorna = 127. Första uppförsbacken = 160. Vet inte om det beror på att jag är helt utvilad eller väldigt nervös. Antar att det visar sig imorgon. 

Förutom pulsen så kändes kroppen ganska bra. Inte sådär tipp-topp, men ganska bra. Svårt att känna efter när man får åka och "bromsa" för att hålla rätt pulszon. Men då kändes det bra. Jag körde min vanliga upptakt, ett varv i A2-intensitet och 3x1min tävlingsfart. Svårt att hålla A2-puls, fick bromsa. Så det kändes bra. Dragen i tävlingsfart kändes också bra, fram till 50 sekunder. Då kändes det som jag drog på mig världens mjölksyra. På fyrans växel! Ganska konstigt, brukar inte bli stum på fyran. Är ganska säker att jag passerade gränsen till röda zonen i samband med att det kändes som jag drog på mig mjölksyra. Inte helt nöjd med hur kroppen svarade idag, men det är bra mycket bättre än i början på veckan i alla fall!!

Det blåste en hel del idag så det var inte lätt på skjutvallen. Tyckte ändå att skyttet kändes stabilt och att det var mer vinden än jag som var orsak till bommarna. Känner mig ganska nöjd med skjutraden 1110. Som vanligt skjuter jag bättre i stå än i ligg, trots att det egentligen är svårare att skjuta stå när det blåser. Känner mig trygg med skyttet och hoppas verkligen att jag vågar lita på mig själv imorgon och inte krånglar till det bara för att det är tävling. Det ska blåsa mindre imorgon också så slipper man den svårigheten i alla fall. 

Längtar ännu mer till imorgon. Då gäller det. En riktig tävling. Det var längesen nu. Ska bli otroligt spännande och roligt! Jag ska försöka HA ROLIGT. För det här är ju det bästa jag vet!

Kommentera här: