Dala-Värmlands-trip

Idag har jag hunnit med att mer eller mindre besöka följande städer: Torsby, Sunne, Kil, Arvika, Åmotfors, Gräsmark, Malung, Vansbro och slutligen: Mora. Suttit bakom ratten i 6 timmar och det blev dessutom 40 minuter i buss... Ska ta allt i rätt ordning.
 
Packade och städade igår kväll och i morse ringde klockan 05.45. 45 minuter senare rullade en frostbetäckt Holly från byn med första stopp Arvika tågstation. Efter vissa förseningar (tåg ni vet) så blev första stopp istället Kil där jag hämtade upp min far för vidare färd till Åmotfors. 
 
Där testade vi träningsammunition för vintern och nästa sommar. Fanns tyvärr inte så många lotter av Norma 2 men hittade en med hyfsad precision. Dock så sticker ju vissa skott iväg, ja även fast geväret är fastmonterat. Är alltså inte alltid mitt fel... Hehe. Sedan testade vi bättre ammunition, vilket var en fröjd. Många serier som var riktigt fina vilket tyder på att min pipa är riktigt bra. Vi hittade en serie Norma 1 som var extremt bra och köpte på oss lite av den. Kommer bli underbart att skjuta precision med den, dock kommer jag verkligen få hushålla med den eftersom det inte är billigt direkt... Men hade verkligen en härlig känsla i kroppen när vi lämnade Åmotfors med pizzan Åmotfors i magen. Jag har en riktigt bra pipa, ett bra gevär och väldigt bra ammunition, både som jag ska tävla med och som jag ska träna med. Och jag kommer kunna skjuta precision med underbara Norma 1! Jag är så tacksam, framförallt över min underbara pappa som alltid ställer upp, som planerar in en heldag med mig "bara" för att testa träningsammunition, som är världens bästa sponsor och dessutom knutit mina underbara sponsorer till mig. Förstås väldigt tacksam över att jag har så bra sponsorer som gör att jag kan skjuta så många skott som jag vill på ett år och dessutom att jag kan köpa en del bra (dyr) ammunition. Det gör att jag kan ta ytterligare steg i rätt riktning mot mina mål! TUSEN TACK!
 
Nästa stopp blev Malung där jag hämtade mina nya stavar, underbart snygga! Längtar tills jag får känna på dem på riktigt, det blir nog på vårt snöläger om knappt två veckor! Kan knappt hålla mig! På tal om tacksamhet, One Way har varit en pålitlig sponsor i många år nu och jag är otroligt tacksam över det! 
 
Efter en snabb fika satte jag mig på bussen (!) mot Vansbro medan pappa tog min bil till Lima för att lämna mina skidor för slipning. Vi tyckte vi hade tajmat perfekt, tills pappa ringer och undrar vart Hugo och Linus är? Mm, just det, jag tog ju aldrig med dem till Torsby för de skulle ju direkt på slipning. Då hade vi inte räknat med att de skulle på slipning idag. Så vi skickade bara tre par nu och får slipa Hugo och Linus senare... Ja, anledningen till att jag fick åka till Vansbro var att pappa hade parkerat sin bil där. Det var ju onödigt att åka med två bilar till Åmot och han hade fixat skjuts från Vansbro. Så jag hämtade hans bil där och körde den hem. 
 
Nu är jag hemma i Mora och blir här tills på söndag. Skönt att vara hemma med min underbara familj och samla energi. Ska göra av med energi också då jag har två hårda träningsdagar kvar av denna vecka. Men det blir kul. Ser dock mest fram emot 30+30 med Norma 1 på söndag... 

Kommentera här: