Simulerad tävlingshelg

Med förhoppningen att jag ska tävla mig i form så har jag simulerat en tävlingshelg. Igår blev det ju en riktig tävling, idag "bara" ett intervallpass. 
 
Såg klart mixstafetten innan jag stack ut (alla är så förvånade över hur bra svenskarna åkte, det är inte jag, jag är bara imponerad, i år har det svenska laget tagit Steget!). Det blev eftermiddagsintervaller eftersom jag tävlade på eftermiddagen igår. Lite sköna joggingturer med grymt bra musik har förgyllt mina förmiddagar tillsammans med live results från Beitostølen och Vinterstudion. Kanske framförallt live results som förgyllt förmiddagarna!
 
4x4 minuter skate runt Björnberget stod på programmet. Tog ca 2,10 minuter runt och efter ca 3,45 hade jag tagit mig från botten, ett varv runt och upp på toppen. Där stannade jag klockan. Riktigt pigg på första intervallen, riktigt trött på andra intervallen och riktigt mycket KRIGA på de två sista. Ett bra pass med bra puls och jobbigt för både hjärta, lungor och muskler.
 
Imorgon åker jag till Ramundberget för att få bra träning under WC-veckan. Veckan avslutas med Swecup. 

Kommentera här: