Den perfekta vägen

I morse plockade jag med mina klassiska rullskidor och styrde mot rullskidbanan. Typ A1-A2 idag, körde hög intensitet när det var platt eller uppför och "vilade" nedför. Blev intervaller om ca 7 minuter, 9 st sådana hann jag med och passet blev totalt 2 timmar. En bra blandning av jobbigt och skönt. 
 
Det bästa med passet var ändå när jag närmade mig lägenheten. Jag har alltid sagt att det enda dåliga med min lägenhet är att den ligger en gata "för långt ner", alltså, jag måste "ploga" en gata nedför när jag kommer från stadion. Kan upplysa om att "ploga" på rullskidor är bra mycket svårare än att ploga på skidor! Jag har testat den väg som är närmast från stadion, men den trottoaren är lite smal och skadad så det är väldigt svår att ploga där. Då försökte jag med min tvärgata, som är bredare, men där finns ingen trottoar så risken att krocka med en bil är lite för hög för att jag ska vara bekväm att åka ner där. Idag insåg jag att tvärgatan bortanför mig är perfekt att åka nedför! Och det är faktiskt inte så lång omväg att det blir jobbigt, det är bara skönt att få åka på en bred trottoar, som går utmärkt att ploga på, plus att jag får svänga in på en annan trottoar, så ingen risk för att stöta på en bil! Helt perfekt!! Så idag älskar jag min lägenhet lite extra mycket!
 
Färgade håret igår, det blev hyfsat lyckat. Lite för mycket koppar på överhåret och lite för lite koppar i längderna. Men överlag väldigt fin färg! Kommer väl nån bild nån gång...

Kommentera här: