Födelsedagspresent

Egentligen känns det som ingen big deal alls att jag fyller år imorgon, men jag tror ändå jag omedvetet gör det till en big deal. Egentligen vill jag inte fira min födelsedag men jag älskar ju att baka och vilket tillfälle är inte bättre än min egen födelsedag? 
 
Och sen är det så att jag i nästan ett års tid suktat efter nya tallrikar. Och igår var jag förbi Cervera och köpte en sprits, och på dörren så stod det "30% på alla tallrikar". Alltså, jag har ju önskat mig pengar till nya tallrikar på min senaste födelsedag, på julafton och nu även till morgondagens födelsedag. Sen försvinner ju alltid alla pengar av någon anledning på tråkiga saker så det är sällan jag unnar mig något... Men jag anser nog att jag borde ha fått tillräckligt med kapital i presentpengar så igår slog jag på stort! Det blev ett spontan-köp även om jag faktiskt funderat mer eller mindre i ett år. Haha, såhär i efterhand så tänker jag att jag kanske borde ha kollat ifall det fanns några andra tallrikar men hittade bara en sort förra året när jag aktivt letade, i alla butiker jag hittade och även på nätet... Så jag tror jag valde rätt ändå! 
 
Är nu stolt ägare till 18 tallrikar från Rörstrand av märket Qvint! Känns lite vuxet med Rörstrand, men jag fyller ju faktiskt 22 år. Det är lite vuxet... Jag är sjukt nöjd i alla fall! Bästa (enda) födelsedagspresenten i år. Eller ja, hoppas på ett paket när papi kommer på torsdag också. 
 
Annars så kommer en födelsedag aldrig vara lika rolig som tiden när man först fyllde tvåsiffrigt och gick över från att ha "födelsedagskalas" till "födelsedagsfest". Stor skillnad! 
 
I år blir det en intim födelsedagsfika med mina närmaste. På tisdag kväll, eftersom imorgon är det Paralympics-kväll på ÖSK. Ska testa att skjuta blind, ska bli sjukt intressant! 
 
Invigde tallrikarna igår med kvällis under Earth hour. Sååå fina! *en smily med hjärtögon*

Kommentera här: