Traditionsenligt crosspass

Jag tror att det är fjärde året som jag är på öppet läger i Idre med skidskytteförbundet. Varje gång har vi genomfört ett crosspass, samma crosspass. Först klassiskt upp mot Nipfjället och sedan löpning hem. Idag började vi med två varv på rullskidbanan innan vi tog vägen mot Nipfjället. Klockan stannade på nästan 1,40. Sedan bytte vi om till löpskor och sprang över fjället hem. Jag tog en liten omväg och fick lite mer än 1,40 löpning. 
 
Jag minns förra gången jag genomförde det här crosspasset, det var två år sedan. Då stannade klockan på mer än en timme mindre men då väggade jag, min värsta väggning tror jag. Så det var jätteskönt att jag idag sprang genom Idrefjäll på pigga ben! 
 
Enormt med träningsvärk i överkroppen efter gårdagen som förutom stakningen bjöd på styrka på eftermiddagen. Och skytte, och rullskidor. 
 
Skulle bjuda på några bilder men har fan inte tid att ta kort alltså.

Kommentera här: