Mental omstart

I söndags bestämde jag mig för att det var dags för en omstart. 
 
Måndag kväll pratade jag med min mentala tränare, som jag inte haft kontakt med på nästan ett år. (Ångrar litegrann mitt break från mental träning, men det är inget jag kan göra ogjort.) Hon ställde några frågor och kunde ganska snabbt konstatera vad som var problemet. Och det var så skönt att höra. Hon var inte heller förvånad och sa att det skulle inte vara några problem att få ordning på detta till nästa Swecup i Sundsvall om drygt två veckor. 
 
Första steget var återhämtning. Jag fick inte börja träna förrän jag hade lust att träna. 
 
Igår kväll gick jag förbi ett gym och tänkte "det vore ju kul att gymma lite, men inte idag". Och idag var jag i skolan på förmiddagen, sen började jag fundera på om jag var sugen att gymma idag... Först kände jag mig sugen, så jag satte i linserna. Sen blev jag mindre sugen och spelade lite CandyCrush. Sen blev jag sugen igen och började byta om. Hann sätta på mig tightsen innan jag funderade på om jag verkligen var sugen? Insåg att det var bara en speciell övning som jag inte var sugen på, så jag bestämde att jag skulle bara köra de övningar jag var sugen på. Det blev lite mindre mage/rygg, men annars genomförde jag mitt styrkepass på ett väldigt bra sätt. 
 
Och vilken känsla när jag var klar! Jag mådde helt underbart!
 
Så nu är jag mentalt återhämtad och imorgon står det träning på agendan igen. Dock är jag inte alls sugen på att skjuta. Men som det känns nu så kommer jag tävla på lördag, så då lär jag skjuta på fredag. Men om jag inte är sugen, så skiter jag i det. 
 
Känns väldigt skönt att känna efter vad kropp och knopp vill. Tror det är viktigt för att hitta tillbaka. Jag hade nästan tappat glädjen efter helgen, men den är tillbaka. Inte helt, eftersom bössan fortfarande är inlåst i vapenskåpet. Men glädjen är helt klart påväg tillbaka. 

Kommentera här: