Framgångar

Insåg idag att det kommer bli svårt att nå några stora framgångar de närmaste åren. 
 
Som junior var jag van vid JSM-medaljer, Swecup-vinster och hade förhoppningar om blomster-cermoni på JVM. Som senior är det väldigt tufft att ta SM-medalj, en Swecup-vinst är inte lika prestigefylld och en internationell blomster-cermoni känns otroligt långt borta. 
 
Jag kan inte ens glädjas åt att vinna min första tävling som senior, jag vann en senior-tävling redan när jag var 19 år. 
 
MEN HALLÅ!
 
Den här sporten kanske utåt handlar om att vinna, ta medalj osv. Men egentligen så handlar det ju om att göra ett perfekt lopp. Och då spelar det ingen större roll om det är en JH cup eller ett EM. 
 
Det gäller faktiskt att ta ett steg tillbaka och se det ur ett större perspektiv. Framgångar är alltid viktigt, men det är den egna känslan och det egna loppet som är viktigast. 
 
Det är det jag letar efter. En bra känsla i åkning och skytte. Det är det som jag varit mest besviken över i år. Och om man inte har någon bra känsla och känner att man inte gör bra lopp, då är det klart att man inte bli uttagen till att köra de lopp man vill köra, för min del IBU cupen. 
 
Längtar efter känslan av ett riktigt bra lopp!

Kommentera här: