Älskar min nya leksak

Imorse tränade jag, ett helt underbart klassiskt pass! Kände att det nog var för tufft att gå från tre dygns vila till ett pass på 2,30, så vände hemåt lite tidigare än vad kroppen ville. Nu är jag dessutom sugen på att skjuta, så imorgon slipper geväret ur ut "fängelset". Längdåkarna körde race och jag blev galet sugen på att köra race jag med! Tur det bara är två dagar tills jag får dra på mig nummerlappen igen! 
 
När jag mår dåligt brukar jag tröstshoppa. Jag surfade runt lite på Nellys häromdagen, men beställde aldrig något. Vilket möjliggjorde att jag idag tog mig en sväng till Grafit efter lunch. Kom hem med en fin påse och efter jag trilskats lite med labbrapport så fick jag som belöning att leka med min nya leksak. Jag är ju verkligen en tekniknörd av högsta rang, det bevisades av att jag satt för mig själv och log och skrattade högt när jag plockade fram en glänsande Apple TV. (Nu ler jag igen...) 
 
Jag har velat ha en Apple TV i snart ett år. Jag minns när SVT klappade ihop när det var världscup i skidskytte och jag fick se tävlingen på SVT Play, vilket gjorde att jag inte kunde följa på Live Results. Då önskade jag att jag hade haft en Apple TV och streamat från telefonen till tv:n. 
 
När jag för tre månader sedan upptäckte att prislappen på en Apple TV inte gick högre än strax över fyrsiffrigt, då väcktes ett väldigt starkt begär efter en Apple TV. För tillfället ser kontoutdraget ganska bra ut, så jag tyckte att jag var värd lite uppmuntran.
 
Och vilken uppmuntran sen då!! Alltså, jag har använt den i knappt två timmar och jag älskar den redan! Den är helt fantastisk och gör mig glad. Helt sjukt att jag kan må bra av teknik-prylar, men det gör jag. 
 
Sen känns det lite vuxet att ha en egen Apple TV och jag vet att jag kommer använda den väldigt mycket i väldigt många år. Trodde seriöst att den skulle vara dyrare! Jag är galet nöjd och ja, nu mår jag riktigt bra igen! Inte bara för Apple TVn, mycket för att det är så underbart härligt att träna just nu! Jag har verkligen hittat glädjen, det är riktigt skönt!

Kommentera här: