Mammas födelsedag

Min finaste bästa mor fyller jämnt idag! Det firar vi! 
 
Började dagen med ett träningspass, dock kände jag av illamåendet igen så blev ett kort pass. Men jag testade kroppen lite med två impulser och idag var jag faktiskt pigg i kroppen i alla fall. Nu ska jag bara bli av med denna jävla baksmälla efter Tjejvasan så jag kan börja träna på riktigt igen!!! 
 
Träningen bedrevs i Grönklitt där jag sedan fick delta i dagens första aktivitet eftersom träningen gick lite fortare än planerat. Denna aktivitet var hundspann. Kanske inte min favoritsyssla, men det var häftigt att testa! 
 
Efter det följde lunch i Fryksås och sedan dagens höjdpunkt: stjärtlappsrace!! Galet (barnsligt) roligt! Efter några tveksamma test-åk kom tävlingsdjävulen fram och jag tog mig "enkelt" igenom kval och kvartsfinal. En tuff semifinal mot mamma kunde jag också vara först över mållinjen på. Då kände jag mig ganska oslagbar, speciellt som min motståndare i finalen var moster, som först åkt ut i kvalet men sedan tagit sig tillbaka som "lucky loser" och halvt blivit utslagen i semin, men den fick gå om för att det var för mycket närkontakt, och sen tog hon sig till final ändå. Fick en helt ok start i finalen, men det fick moster också och i ett desperat försök att öka farten så fick jag bakvikt och "ramlade av" stjärtlappen. En riktigt tung förlust, andraplatsen kändes verkligen som "första förlorare". Men men, det var väldigt roligt i alla fall!
 
Nu har vi tagit det lite lugnt här hemma på eftermiddagen och snart invaderas huset av hela släkten för en födelsedagsmiddag! 
 
Grattis på födelsedagen, älskade mor! 
 

Kommentera här: