Vänt på dygnet

Har vänt på dygnet så min rutin "blogga efter powernap" blev liksom inte av igår. 

Mitt dygn började ju vändas när jag körde intervaller på lördag eftermiddag. Igår blev det A1 med impulser på eftermiddagen (typ kl 15 när det typ var som varmast, -16). Och idag är det kvällstävling! Skönt att jag kunde flytta träningarna ett halvt dygn, hade det varit tävling idag på morgonen hade jag nog inte kört intervaller på lördag eftermiddag. 

Igår fick jag även träna huvudet. Jag är så extremt less på kylan nu, pallar INTE!! Så då stod jag och avvägde mellan att kämpa på mina två jävla timmar med frusna tår och öronsnibbar, eller åka hem med hela två timmar minus den här veckan. Båda grejerna är ungefär lika jobbigt mentalt och jag valde det senare alternativet. Jag kände att det är okej att kylan har kortat av nästan alla veckans pass med i snitt 15 minuter. Jag kände att jag har gjort det som är viktigt den här veckan och det är inte att frysa sönder mig själv. 

Jag gjorde det bästa av passet igår. Körde mina impulser, som kändes väldigt bra, sköt mina 8 serier, som inte gick tillräckligt bra, och åkte sedan hem. Tack pappa för att du följde med och plockade fram och bort allting, så slapp jag frysa med det i alla fall. 

2 timmar minus förra veckan. Hårt. Min jul-träningsperiod blev inte riktigt som jag tänkt mig. Försöker tänka positiva tankar. Ikväll ska jag köra supersprint! Det är positivt om något!

Kommentera här: