Nytt försök

I juni hade vi hemmaläger där vi en dag skulle genomföra ett Vasalopp, alltså 90km. Men vi delade upp det på ett skatepass på fm och klassiskt på em. Då fick jag ihop 60km på fem timmar, alltså kom jag bara till Oxberg. Idag var det dags för ett nytt försök!

Kunde inte sova i morse så stack ut redan kvart över åtta och hann åka 40 minuter innan jag mötte upp Emma och Johanna för att visa dem runt cykelvägarna på Frösön. Vi skarvade runt Lugnvik och min klocka stannade på 3,10 och 42km. 

På eftermiddagen blev det klassiskt runt Ås. Blev exakt 2h men "bara" 26 kilometer och alltså tog jag mig nästan till Hökberg i dagens Vasalopp. 

Inte ofta man räknar kilometer, vi skidåkare är oftast vana att räkna timmar enbart, men det är lite roligt att se hur långt man kan ta sig. 

Det får en att fundera på riktiga utmaningar i antal mil, dagens tankar gick till ifall jag skulle cykla Mora-Torsby nästa sommar. Tåls att funderas på hur det ska genomföras i praktiken, vill ju helst inte ta all packning på ryggen och har man cyklat 16 mil en dag är man inte så sugen att cykla hem dagen efter... Drömmen är ju att någon gång cykla Östersund-Mora, men då vill jag nog ha någon som är stark som jag kan gå i rygg på, hehe. 

Kommentera här: