Stressa ner

Jag blir alltid väldigt lugn av att skriva. Jag kan skriva av mig känslostormar och tänker alltid mycket mer klart när jag har skrivit. Nu, mer än nånsin, behöver jag skriva. 

Den här dagen har varit jobbig. För det första så blev flyget försenat igår och kom hem till lägenheten halv tolv. Som jag skrev igår, träning direkt på morgonen, pang på! Alltså inte många timmars sömn. Jag är en sån som känner av trötthet en dag för sent så tyvärr så kommer nog min trötthet på racet imorgon. Fan. 

2 timmar skate och skytte var träningen på förmiddagen, det gick bra i alla fall. Ont i benen sen igår förstås men bra skytte! Förutom sista två liggserierna, då vet jag inte vad som hände. 

Sen började helvetet. Att försöka hinna med allting men inte göra för mycket. Jag vill mer än någonting annat i världen inte slösa energi på annat än träningen. 

På eftermiddagen var det skola. Uppvärmning examination. 3x15 minuters uppvärmning. Frågan är om jag ska skriva det i träningsdagboken. Behöver tid där. Och isåfall kan jag träna mindre ikväll. 

Att hinna med det andra passet tynger mig. Vill hemskt gärna vara med på kostföreläsning men den är försenad så tiden går. Jag blir mer och mer stressad. 

Helst skulle jag vilja åka hem, äta middag, sova en timme och sen ut och träna. Men mer på dagens planering är att skriva färdig rapporten. Jag har ingen aning om hur jag ska få ihop det. Dagen är för kort. 

Skolan tynger mig lite för mycket. Längtar till lägret då det bara ska vara träning-mat-sömn. Plugg om jag har tid över. Längtar så jag går sönder. 

Kommentera här: