Plugg-dag

Idag skulle jag ha pluggdag! Har laddat upp med 7 brownies vid behov. Idag skulle jag minsann lära mig det där jävla endokrina systemet!!!
 
Började i alla fall dagen med lite träning, en timme klassiskt. För att hålla igång kroppen och få lite extra tid i träningsdagboken. Annars har jag vila idag. Fick lite sovmorgon också, men inte mycket. Jag behövde all tid jag kunde få till att plugga!!
 
Jag har nu läst boken, anteckningar och gammal tenta i 45 minuter och är redan uttråkad. Jag skulle ägna dagen åt att lära mig endokrina systemet och det tog alltså 45 minuter. Jag säger inte att jag kan det helt och fullt, men jag kan det övergripande. 
 
Jag kan det mesta ganska övergripande faktiskt. Jag har ju ytterligare två dagar på mig att lära mig det ännu bättre, men känner mig mycket lugnare nu.
 
Men ja, jag tror fortfarande jag kommer kugga på tentan. Fan, nu måste jag äta en brownie. Ångest.
 
Jag tror att jag nån gång sa att det här var roligt. Okej, det är lite roligt men mest är det svårt! Otroligt svårt! Jag är sämst på att hålla isär begrepp. Hjärnan är sjukt svår. Och ska jag lära mig svenska namnen eller latinska namnen? Sjukt jävla svårt. Vilken del håller koll på vad? Skillnaden mellan hypofysen och hypothalamus. Ingen aning. 
 
Jag vet inte om jag borde lära mig det bra (jobbigt) eller om jag ska nöja mig med att kunna tillräckligt för att klara tentan. Sjukt svårt det där. Jag vill ju göra så lite som möjligt, men samtidigt är det ju waste of time om jag inte lärt mig något. 
 
Brownie var det ja.

Kommentera här: