Gustavsbergsbacken

Eftersom jag skriver tenta hela förmiddagen imorgon så blev det veckans tredje intervallpass idag! Men det blev lite lugnare intervaller, pulsen låg mest i A2-zonen, vilket lite var tanken. Men å andra sidan så var jag alldeles för sliten för att jobba upp pulsen också! 
 
Det var stavgång i Gustavsbergsbacken på Frösön. Slogs än en gång av hur underbart fint det är här i Östersund! Utsikten från toppen av GB-backen är underbar! Älskar verkligen denna stad. Skulle kunna bo här resten av livet.
 
40 minuter aktiv A3 skulle genomföras. Kändes jobbigt med 8x5minuter och jag trodde ju inte riktigt att jag skulle orka gå upp på 5 minuter. Räknade ut att 7 gånger 5,43 minuter skulle bli exakt 40 minuter. Började på 5,30, andra på 5,49 och sen hade jag faktiskt 2 intervaller på exakt 5,43. Avslutade lite bättre faktiskt, två på 5,38 och sista på 5,05. Så det blev lite drygt 39 minuter aktiv A3... Eller ja, A2 mestadels då! 
 
Har testat kompressionskläder på några träningspass nu. Jag köpte thermo-stället, som är lite varmare, och det har varit väldigt skönt nu när det börjar bli kallare. Måste säga att byxorna är de absolut skönaste träningstights jag nånsin tränat i! De sitter perfekt, och jag tycker verkligen om tighta träningskläder! Otroligt sköna! Tröjan kanske var på gränsen till för tight... Men fortfarande så man kan röra sig fullt, så det är bra. Köpte dem mest för att jag tror det kommer bli väldigt skönt de dagar det är typ -20, eftersom han sa att de var väldigt bra på att hålla värmen. Men tightsen kommer jag använda ofta, för att de är så otroligt sköna! Längtar efter de tunna tightsen också, som inte fanns i lager men som kommer senare. Inte för att de kanske går att använda nu när det är så kallt...men ändå!
 
Frågan är ju då om jag får bättre prestation med kompression? Igår gjorde jag ju riktigt bra intervaller med kompressionstight men idag gjorde jag ganska dåliga intervaller med kompressionstights. Mjölksyran jag fick i benen idag kunde varken kroppen eller tightsen transportera bort. Så jag tror helt enkelt att det beror på fysisk form och dagsform hur man presterar, inte på vilka kläder man har. Det är och har alltid varit min fulla övertygelse. Sen att det känns bättre för psyket att ha kompression, eller vad som helst, det är en helt annan sak! 

Kommentera här: