Daglig rapportering

Jag hade ställt in mig på att dagens pass på fjället skulle bli upp mot 3 timmar när jag igår fick mejl från coachen som sa att om jag fortfarande kände mig trött inte skulle köra mer än 1,30-2,0. 
 
Jag tycker det är fantastiskt bra att dagligen skicka pulsfiler till coachen, så han alltid har koll på hur det går och hur jag känner mig. Och att det är jätteskönt att kunna planera om utifrån dagsform. Det är en del av min träningsfilosofi, att våga ta det lugnt när kroppen säger till. Sen är det inte alltid som man ska lyssna så mycket på kroppen, på sommaren och hösten är kroppen nästan konstant sliten, men då ska man vara sliten. Man måste både våga ta det lugnt och våga vara sliten! Beroende på vilken period man är inne i.
 
Just nu vill jag inte bli för sliten, egentligen är jag mitt inne i en träningsperiod, men jag är även inne i säsongen. Och det är bara två veckor till nästa tävling. Risken om jag kör på för hårt nu är att jag blir sjuk, vilket skulle äventyra Swecuperna som är så otroligt viktiga, där platser till IBU cuperna efter jul står på spel. 
 
Jag hade vallat med blå extra och tagit spåret upp mot Mittåkläppen. Sett fram emot det passet hela veckan faktiskt, haha. Lugn klassisk skidåkning till fina Mittåkläppen! Kände på vägen upp att kroppen inte alls ville träna länge idag. Så jag bestämde tidigt att det inte skulle bli mer än 1,30h idag. Efter 57 minuter såg jag äntligen toppen på Mittåkläppen, den var en bit bort så att vända då skulle bli bra tänkte jag. Men det gick mycket fortare ner än jag räknat med och när jag var tillbaka vid stugan hade klockan bara tickat till 1,18. Så det fick bli en kort sväng på rullskidbanan mot Ramund innan jag tog av mig skidorna.
 
Försökte vara lite effektiv efter passet, jag duschade, käkade, packade och städade lite lätt och rullade från Bruks redan vid halv ett. Resan gick väldigt bra, så jag hann hem precis till skidskyttet! Och det var väl tur, sån rolig tävling som det blev!! Lindström är ju galet bra!
 
Härlig bild från dagens pass!

Kommentera här: