Coopertest

Aj aj aj, träningsvärken i armarna och axlarna efter styrketesterna igår, det är bland det värsta jag varit med om! Antar att jag inte haft så ont sen senaste gången jag körde styrketester... Att man alltid glömmer bort! Nästa gång ska jag nog testa på G3-övningarna några gånger innan, så kroppen är lite mer van. Annars riskerar jag denna smärta om igen.
 
Jag har haft en knut i vaden när jag har sprungit senaste veckorna, så jag var lite orolig att det skulle göra ont på cooper-testet. Men det var inte i vaden jag fick ont... 
 
I uppvärmningen la jag in 2x400m intervall, eftersom ett cooper-test tydligen inte är tillräckligt med träning när man blivit senior. 
 
Ett cooper-test är alltid samma sak: 3000m smärta i benen. Det tar ungefär 200m innan mjölksyran slår till och sen är den konstant resten av loppet. Jag hade en ganska bra taktik idag, räkna halva 100ringar. Alltså: 2, 4, 6, 8, ... 28, 30. Det funkade jättebra! Då hade jag hela tiden något i huvudet och jag höll koll på exakt hur långt jag hade sprungit. Superbra!! Kollade på klockan efter 1000m, 1500m, 2000m och med 200m till mål. Fick positiva tider! Första km på 4,09. 2km: 8,55. Och måltid 13,36. Mitt rekord är 13,27 från hösten 2011. Brukar springa bättre på hösten, så jag är supernöjd!! 
 
Ont fick jag ja... I axeln! Av alla ställen... Men det är samma axel som jag får ont i då och då. Och träningsvärken gör det ju inte bättre. Det gick över tills vi skulle köra 70-20 i alla fall, men började göra ont efter 5 intervaller. Så jag körde en sjätte och la av sedan. Gick och joggade lite, kändes bra igen. Hängde med på 10st 15-15-intervaller. Sen var passet klart! Lyckades få lite känningar i benhinnorna också, men inget i vaden! Äsch, smärta är svaghet som lämnar kroppen.
 
För mig blev det precis över 30 minuter A3-tid, vilket var målet. Ett riktigt bra pass!! 
 
Idag ska min diskbänk bytas! Och jag hoppas på rinnande vatten också! Men det kommer inte bli kaklat idag, så inte riktigt klart. Men tänk er känslan att få köra diskmaskinen efter två veckors disk i duschen (plus en diskning i tvättstugan för ett tag sen)!! LÄNGTAR!!!
 
Och inte kan det vara lagligt för arbetarna att ta 2 timmars lunch den dag som mitt kök ska installeras???

Kommentera här: