Ser framåt

Det blir ingen stafett imorgon. Anna och Emma är inte tillräckligt friska för att köra. Blir istället ett långpass klassiskt innan vi packar in oss i minibussen och drar till München, där vi spenderar natten innan vi flyger hem på lördag morgon. 
 
Jag är fortfarande besviken på mig själv efter gårdagen. Men det blir bättre och bättre. Nu ser jag framåt! 
 
Nästa tävling är JSM i Dala-Järna nästa helg. Distans och masstart ska jag köra. Förra året på JSM-masstarten sköt jag fyra nollor och tog guld. Något liknande skulle sitta fint i år också! Kommer krävas mycket jobb med det mentala under veckan för att lägga JVM bakom mig och hitta motivation till att genomföra resten av säsongen på ett bra sätt. Framförallt den här veckan kommer vara jobbig. Men jag har tränat i sommar på att ladda om och jag vet hur jag ska tänka. Så jag hoppas det kommer gå bra. Förra året klarade jag inte av att ladda om efter JVM. Därför har jag jobbat med det och nu är det upp till bevis! Hur stark är jag i huvudet? Med tanke på hur revansch-sugen jag är så tror jag inte det blir några problem att ladda om.
 
Idag körde jag ett kort klassiskt pass i Obertilliach, det var soligt och varmt och hur fint som helst!

Kommentera här: