Hemma bäst

Jag är hemma. Hemma i min älskade lägenhet. Två veckor i Mora gick alldeles för fort. Det var helt underbart att vara hemma över jul, och en hel vecka innan till och med, men oj va skönt det var att komma tillbaka till Östersund! 
 
BTW, jättesvårt att skilja på "hemma" och "hemma". Mora kommer alltid vara "hemma" men den plats som är mest "hemma" för mig nu är faktiskt min fina lägenhet. Svårt. Hoppas det är förståeligt vilket "hemma" jag menar! 
 
Men det var långt hit igår... Jag var galet trött när jag kom hem och hade alldeles för mycket packning att bära alldeles för många trappsteg upp. Tur jag fick med mig matlåda till middag! 
 
Idag har jag mest bara velat njuta av att vara hemma. Hänga i min underbara soffa. Passade bra med vinterstudion. Saknar dock skidskyttet. Men nästa helg så! Fast då tävlar jag ju själv... I Idre. 
 
Det jag har fått gjort idag är i alla fall att skriva en lista på vad jag ska göra. Haha. Den listan blev lång. Och nu när dagen snart är slut kan jag bara bocka av handla och tvätta på listan. Hoppas också att kunna skicka in en kompletteringsuppgift ikväll, men det kanske är att hoppas på för mycket. Har som sagt inte haft särskilt mycket ork och motivation till att göra saker idag. Men ska inte träna särskilt mycket till veckan så då kommer det finnas tid till att bocka av allt annat på listan.
 
Ja jo, det är ju bestämt nu att tävlingarna till helgen flyttas till Idre! Känns jättebra! Längtar verkligen efter att få tävla! Sen att Idre kanske inte är min favorit-tävlingsplats är ju en annan sak... Om snön är den rätta så har jag inga problem med banorna där. SM masstart på lördag. SM är alltid stort. Masstart är jättekul! Svårt att beskriva hur mycket jag längtar. Jag bara ler när jag tänker på att jag ska få tävla. Om mindre än en vecka. 
 
Imorgon köttar vi intervaller. Hoppas på en riktigt bra känsla, det skulle vara guld värt för självförtroendet. Jag behöver lite självförtroende.

Kommentera här: