Överarbetad hjärna

Mycket har hänt sen sist. Igår började dagen med ett klassiskt pass på 2,30 med lite impulser. Sen packade jag klart, hämtade en pjäxa hos skomakaren och käkade lunch hos mormor och morfar. Sen packade vi i bilen. Den blev full. Jag äger lite för mycket grejer alltså... Ja, plus två cyklar bakpå. 
 
Fikapaus och chaufförsbyte i Sveg. Morfar körde dit och jag körde därifrån. Vid halv sex var vi framme i Östersund och jag fick äntligen komma hem! Lägenheten var fin och tom och det behövdes när mina alla väskor skulle in. 
 
Mycket småfix i lägenheten. Saker som står på fel plats, både pga mina hyresgäster men också saker som vi ställde undan när jag flyttade ut. Kommer nog ta lång tid innan allt är på plats igen, jag kan va ganska seg med sådant. Men det är också bra att flytta på saker, så kanske de hamnar på ett bättre ställe istället! Som med mina kläder nu då... När jag först flyttade hit så hade jag kläder på många olika ställen och la dem på "första bästa ställe" när jag packade upp. Efter att jag hade bott här ett tag insåg jag problemet med att ha skidstrumpor på två olika ställen. Det var både opraktiskt och det tog plats från något annat. Så den här gången ska jag tänka efter vart jag vill ha mina kläder! (Plus att jag ska köpa en trådback på Ikea!!!)
 
Nu kommer min inredningshjärna igång. Vill ägna hela eftermiddagen åt att surfa på ikea.se, men det går inte an! Men vill göra mycket i lägenheten nu. Har nog inte tid dock. Har knappt tid att släppa in inredningstankar i hjärnan. Det är fullt ändå.
 
Väldigt många intryck att ta in igår. Från vi kom till Östersund var det full fart till halv tio. Packa ur bilen, inventera skafferiet, checka in på vandrarhemmet, handla, laga mat, äta, diska. När jag blev själv gick jag ett varv runt lägenheten. Tog in vad som var annorlunda, vad jag skulle ändra tillbaka. Lite kvarglömda grejer. En tavla som hängde snett. Sen var jag helt slut och gick och la mig. Och trots att hjärnan kändes överarbetad så somnade jag fort. Såå underbart att sova i sin egen säng!
 
Med tanke på min uppladdning trodde jag det skulle bli knepigt att köra race idag. Jag försökte mentalt förbereda mig igår kväll, men somnade direkt. Så när jag kom till stadion så kände jag bara att, jag har gjort det här förut, jag borde veta hur man gör. Inga krav, inga förväntningar. Bara göra det jag brukar göra. Det jag tränar för att bli bäst på. Jag trodde att jag skulle ha det jobbigt i skyttet, med tanke på hur överarbetad min hjärna har känts det senaste dygnet, men det blev tvärt om. Jag var superfokuserad i skyttet, jag jobbade hårt för det men jag lyckades! Och istället var jag så fysiskt trött. Längesen jag gjorde ett så dåligt race. Jag hade ingen kraft i kroppen och fick inte heller upp pulsen. Hade A2-puls hela racet i stort sett! Jättekonstigt... Men ja, visste ju att det varit en påfrestning för kroppen. Kommer aldrig köra Mora-Östersund dagen innan ett race igen i alla fall... Kommer nog aldrig hyra ut lägenheten igen heller... Påfrestande.
 
Men ja, bra skytte! Tre bom, varav två sistaskott. Jag var väldigt fokuserad, jobbade med mina nycklar, men tyvärr så orkade jag inte hela vägen i första ligg och första stå. Som sagt, jag vet att jag kan skjuta, det gäller bara att orka mentalt! Bra skjuttider. 32-36-33-31, liggliggståstå. 1011. Jag vann range-time, men var pinsamt långt efter i åktid. Jaja, nu lämnar jag det. Än är det långt till snön.
 
Väldigt trevligt att ha mormor och morfar här måste jag säga, även om jag tränar mycket så hinner vi umgås lite mellan passen.

Kommentera här: