Dubbelpass

Har avklarat två pass idag! På förmiddagen löpintervaller på ÖSK. Det gick inte så bra, fick inte upp pulsen och blev stum i lår och vader. Förhoppningsvis jobbade lungorna i alla fall. 
 
Tycker det är skitjobbigt att köra A3-pass men inte ha högre puls än A1-A2. Jag blir arg på mig själv, säger till mig själv hur dålig jag är. Inte positivt tänkande precis. Har haft ganska många såna pass i sommar. När jag pratade med L om det så sa han att jag har ju ökat mängden ganska rejält, kanske det är därför jag är sliten på intervallpassen. Och jag tror det stämmer. Det är oftast när jag är sliten som jag har svårt att få upp pulsen. Ganska logiskt ändå... 
 
Och det känns bra att jag har ökat mängden rejält. Har inte tränat särskilt många timmar under åren på gymnasiet. De två senaste åren har varit hyfsat bra, men i jämförelse med de som jag tävlar mot ligger jag efter i träningstimmar. Skönt att det har gått så pass bra på tävlingarna ändå! Och skönt att jag har mycket att ta på, jag kan öka mycket varje år fortfarande. Förhoppningsvis kommer min kropp anpassa sig så jag får bättre kvalité på intervallpassen även fast jag har mycket mängdträning också!
 
På eftermiddagen blev det en cykeltur. Det gick bra, förutom att det blev så jäkla kallt på slutet! Det regnade under nästan hela passet, och det blev värre och värre! Jag körde runt Rödön och lite till och när jag kom till flygplatsen på Frösön på vägen hem så började det ÖSA ner! Blev riktigt blött och kallt. Så min förhoppning om att köra 2,30 frös till is och när jag kom hem stod klockan på 2,08. Knaprade in lite tid från minussidan men inte tillräckligt mycket. 
 
Tror att jag är påväg ur min svacka. För någon dag sedan tyckte jag att det var orättvist att jag tränat så pass många timmar den här veckan när jag tyckt att jag tränat dåligt. Träningsdagboken stämde inte överrens med min känsla. Men nu börjar det ordna upp sig och jag känner mig nästan värd de timmar som jag kommer få den här veckan. Kände mig inte värd 18,5 timme förra veckan...inte alls! Det var en dålig träningsvecka och jag förstår inte hur jag fick ihop 18,5h. Kommer bli något liknande den här veckan, känner mig inte riktigt värd det men det får gå.
 
Knepig känsla, första gången jag känner att jag inte "är värd" de timmar jag har tränat... 

Kommentera här: