Stakning

Jag är så trött på morgonen nu! Sover till åtta varje dag men vill ändå sova vidare. Tror jag behöver hem till min lägenhet och samla lite kraft. "Man spar energi när man är i sin hemmiljö för då behöver man inte tänka" eller hur det citatet nu var. Längtar dit också. Det är sällan jag kan åka någonstans utan att längta hem till lägenheten. Den är det som blivit allra mest hemma för mig. Den är jag. Där är mitt liv. Men nu när jag åkte därifrån längtade jag bort. För att jag orkade inte bo utan badrum. Jag hoppas innerligt att badrummet nästan har blivit ett badrum när jag kommer tillbaka. Har inga större förhoppningar om att toaletten kommer sitta på plats eftersom de fortfarande höll på med kaklet när pappa va där i helgen. Så de har nog inte hunnit kaklat klart och lagt golv på två dagar.

Dagen började med ett stakpass. Det är det som jag hatar mest med träning. Stakning! Kanske för att jag är ganska dålig på det. Men idag gick det faktiskt över förväntan! Jag orkade mycket mer än jag trodde. Det var på hemvägen i motvinden som jag fick dubbelstaka lite men jag klarade i stort sett alla uppförsbackar utan att hjälpa till med benen! Bra Anna! Blev lite övertid och klockan stannade på 1,46. Ska korta av eftermiddagspasset lite så jag hinner grilla med de andra! Skulle behöva genomföra ett skyttepass innan löpningen, men vi får se om jag orkar.

Var och sköt med L igår. På en timme lyckades jag avlossa 40 skott. Resten av tiden pratade vi. Han kollade igenom hela skjutställningen och pekade på saker som inte var optimala. Jag kanske är lat, eller så är jag trygg i det jag gör, oavsett - jag har ingen lust att ändra på något. Men nu måste jag nog göra det. En sak han påpekade kan ha varit anledningen till min låga skjutprocent i ligg i vinter. Anledningen till att jag inte har förstått varför jag bommat. Ska ändra på det och se om det blir bättre!

Annars så släpptes en riktigt rolig nyhet igår. Mer om det senare.

Kommentera här: