Dubbelpass

Säsongen 2013-2014 är igång! Idag är första dagen på v18, den magiska veckan då träningen drar igång! Jag brukar normalt sett räkna säsongen från 1 maj, men eftersom 1 maj är mitt i veckan så sa jag att jag ville ha program från måndag v18. Dessutom brukar 1 maj av någon anledning alltid vara en vilodag...

Första skatepasset på rullskidor avverkades på morgonen. Blev ännu en tur längs Utterbyvägen och denna gång med sällskap av iPod. Vilket gav mig tillfälle att verkligen vandra med tankarna kring minnen därifrån. Förra årets första A2-pass. Benskate-testerna. Nedvärmning efter mitt första Hovfjällsrace. Bland annat.

Passet gick riktigt bra tycker jag! Höll bra puls hela vägen, inte för låg. Vilket är en av sakerna jag ska jobba med i sommar, att inte ha för låg puls på A1-passen. Försökte tänka på att jobba med överkroppen. Tyckte jag hade ovanligt bra teknik men det tycker jag mer ofta än vad det är sant. På vägen hem var det motvind så det var lite tyngre, tappade tekniken lite mer osv.

I eftermiddag ska jag skjuta med L och ikväll blir det styrka + löpning. Blir årets första dubbelpass.

Jag älskar dessa dagar som bara ägnas åt träning! Det är så som jag vill leva mitt liv.

Kommentera här: