LidingöTjejlopp

Sov till 10 i morse igen. Otroligt skönt! Två frukostar och två avsnitt Hart of Dixie senare sprang mamma och jag från vårt boende på Lidingö ner till Grönsta gärde. Leran som täckte gärdet var inte att leka med. Värmde upp nästan en timme och jag kände mig hyfsat pigg. 13.30 gick starten. Jag hade bestämt att bara ta det som ett bra träningspass. Hur bra träningspass det blev, vet jag inte riktigt. Min pulsklocka funkar inte alls, tror det är slut i batteri på sändaren och det är ju inte så mycket att göra åt. Har i alla fall lånat pappas klocka till Italien nu, det är alltid bra att ha koll på pulsen när man är på höjd!!! 
 
I alla fall. Jag skulle ta det lugnt. Jag tyckte att jag tog det lugnt, ändå var jag långt fram när första backen började. Och det gick lätt uppför den! Så jag fick en himla bra start. Sedan är ju meningen att man ska hålla farten i 10 kilometer och inte 1. Vilket jag inte riktigt klarade. Jag är ingen löpare, jag har dålig teknik och dålig ekonomi. Jag är bra på att släppa på utför, men det är väl det enda. 
 
Men jag gjorde mitt bästa. Och fram till 6 kilometer hade jag ingenting att klaga på egentligen. Var lite seg uppför Abborrbacken, men vem är inte det liksom? Den är som väldigt seg!! Men vid 6 kilometer började jag känna av mitt knä (som sjukgymnasterna i detta hus igår konstaterade att jag hade symptom på löparknä). Och mellan 6 kilometer och 7 kilometer upplevde jag både det ena och det andra jobbiga under löptävling: spydde nästan, fick håll, ont i knäet och astma. Jag tappade en del fart och var orolig att jag inte skulle klara min egen rekordtid. 5minuterstempot hade jag tappat redan innan Abborrbacken efter 5km så någon medalj var det inte tal om. Men med 2 kilometer kvar så kände jag att nu är jag snart i mål! Det var en del tuffa backar på slutet men jag kände ändå att under 55 minuter var inom räckhåll! Sista kilometern gick riktigt fort och jag kom i mål på 55.40, 43 sekunder bättre än min rekordtid från 2009. Dock hade jag en rejäl avslutning då! Var faktiskt jäkligt bra tränad hösten 09!! Mitt lopp 2010 var precis efter körtelfebern så då hade jag en bra första 5:a men en desto sämre andra 5:a, samma idag! Riktigt bra första 5 och tappade rejält andra 5. Antaligen beror det på att jag inte kört A3 på nästan två veckor och att jag varit sjuk. Ändå nöjd med att ha slagit min tid! Nöjd med loppet. Nöjd med att jag slog mamma! Nöjd tjej!
 
Dock är jag så jäkla sliten nu! Ont överallt nedanför naveln, typ. I alla fall höfter, lår, knän och vader. Kan knappt gå i trappor. Vill mest ligga i sängen! Och det är väl i stort sett det jag har gjort sedan jag kom hem. Stretchat, duschat, ätit. Legat i sängen. Packat skidfodral. Legat i sängen! Druckit vatten - liggandes i sängen! Får alltid huvudvärk efter att ha tagit ut mig under sommarhalvåret. Vätskebrist. Borde resa mig och ta fram matteböckerna men mina höfter säger nej. Och som den goda idrottskvinnan jag är så lyssnar jag på min kropp! HA! Det argumentet tog! Nöjd med det. Nöjd tjej i sängen!!!
 
Imorgon är det uppstigning 04.00. Tidigt i säng ikväll, haha, ligger ju redan i sängen..... Taxi till Arlanda, incheckning och flyg via Köpenhamn till Venedig. Eftersom jag kommer spendera 55 minuter på Kastrup - kan jag då skriva in Danmark på min lista med länder jag varit i? Jag har åkt buss genom Danmark, men det räknar jag inte. Jo, jag tror jag kan det! Efter imorgon kommer jag ha varit i Danmark alltså! 
 
Imorgon börjar äventyret! I'm SO excited!!!

Kommentera här: