Cykelvägar

Tog sovmorgon i morse. Sov tills jag vaknade, och då var klockan 10. Hade säkert kunna sova lite till, men det var dags att ut och träna! Har rullskidat på cykelbanor mellan centrum och Elfvik här på Lidingö. Åkte fel ett par gånger men hittade ungefär dit jag skulle och framförallt: hem igen! Missade tydligen den finaste biten, tyvärr då. Det är underbart att åka på cykelvägar, är inte allt för bortskämd med det från Mora och Torsby, men blir mycket cykelvägar i Östersund i alla fall, skönt! Dock så märks det att hösten kommit även till Stockholm, det var barr och löv nästan överallt, så lite bakhalt hade jag på vissa ställen, haha. 
 
Känns bra i kroppen i alla fall, även fast hostan och snuvan inte riktigt vill släppa. Men jag är pigg och jag ska springa imorgon! Jag tar det som ett bra träningspass bara. Jag borde vara så pass bra tränad att jag springer på rekordtid ändå. Medaljtiden på 50 minuter blir svårt att slå, men man vet aldrig! 
 
Sen har jag kommit på en sak jag glömt: min myströja! Har två underbart mysiga Craft-tröjor, en från IFK Mora SK och en från Mora Biathlon. Den ena var inte tvättad och då är det lite ofräscht att gå runt i den i två veckor till och den andra hängde på tork. Glömsk som jag är så glömde jag skriva upp den på "tvätt att ta med"-listan och glömde den. Det känns riktigt jobbigt faktiskt, man kan ju inte åka på träningsläger utan myströja!! Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här...antingen låna en myströja av någon familjemedlem eller köpa en ny. Kan inte åka på träningsläger utan myströja ju!!!
 
Annars så ser allting bra ut inför resan! Jag har en gps med italienska kartor, dock funkar inte batteriet så det vill sig att hyrbilen har ett fungerande cigarettuttag! (Varför heter det cigarettuttag?) Jag har fyllt på kontokortet med pengar. 
 
En sak bara: har ingen aning om hur internetmöjligheterna är. Så antagligen kommer det vara en dryg veckas bloggtorka. Tyvärr alltså. Kanske laddar upp med lite hejpucko-inlägg eller nåt om jag har tid. Det är ju alltid trevligt, hahaha. 

Kommentera här: