Tentaångest

Har lite smått ångest över tentan imorgon. Ångesten har varit värre, den blev lite bättre när jag läste igenom svaren till en gammal tenta och tänkte: det är ju bara att tänka logiskt och göra som jag brukar göra! Nån stilpoäng kan man väl knapra in! 
 
Det har varit en jävligt knepig kurs det här. Började ju läsa den i Sundsvall, fast jag gick på en föreläsning i Östersund samt läste det mesta själv. Sedan hoppade jag av i Sundsvall och visste inte riktigt vad jag skulle läsa, så jag läste lite på den här kursen bara. Sen åkte jag till Italien och missade den enda föreläsningen jag ville  gå på. Och sen har jag varit på en lektion och läst resten själv. Alltså missat 10 föreläsningar. Plus alla lektioner. Och enligt planeringen jag har gått efter så är det bara repetition. Men sen skulle vi tydligen läsa ett kompendium också. Med en jävla massa skitsaker. Det mesta av skitsakerna står dock i formelsamlingen, som jag hoppas det finns kopior på imorgon, annars kommer jag aldrig klara tentan! 
 
När jag började göra repetitionsuppgifterna och gamla tentorna så insåg jag att allt det som jag kunnat sen tidigare inte är med på några uppgifter. Det som står med på planeringen som jag följt, det är inte de sakerna det kommer frågor på!! 
 
Nej, istället är det massa olikheter och absolutbelopp och helvetespåfund. Och fucking gränsvärden. Jag kunde knappt förstå gränsvärden när Brånander snackade om det och nu ska jag tydligen ha lärt mig räkna med gränsvärden.... SUCK!!!
 
Men det är bara att gå dit, läsa frågorna ordentligt, tänka efter ordentligt, kolla noga i formelsamlingen, använda miniräknaren. Jag är bra på sånt! Jag är grym på att jobba med tal och bokstäver. Jag fattar, även när jag inte fattar! 
 
Så jag antar att det löser sig! Jag kommer ju inte få F i alla fall. Jag är ju grym på komplexa tal, trigonometri och sånt som jag har gjort förut! Så där kommer jag säkra några poäng. Hoppas de poängen räcker. Herregud, jag har aldrig tidigare oroat mig för att bli icke godkänd på ett prov. Jag har mer oroat mig för att inte få MVG. 
 
Okej när jag har klarat den här kursen ska jag bli bättre i skolan! Jag ska gå på föreläsningar, jag ska strukturera upp mitt arbete och jag ska aldrig mer behöva oroa mig för att bli icke godkänd!

Kommentera här: