Skidskytte på hemmaplan

Förmiddagen spenderades på hemmaarenan Hemus. 1,5km konstsnö har vi fått där skjutvallen också var snötäckt men bara så man kunde åka fram och tillbaka. Klassiskspåren var lite för nära varandra, svårt att få till nån teknik där emellan. Var otroligt seg i kroppen också, så det var promenadfart bitvis. Höll idag ut i 1,40 innan jag gav mig. Inte riktigt vad jag velat, men åt dåligt igår kväll och även i morse. Kan äta hyfsat bra till lunch, men sen är jag mätt på det resten av dagen... Hoppas det blir bättre och bättre. Intervaller imorgon om allt går enligt plan. Då behöver jag all energi jag kan få! 
 
Skyttet gick bra, trots att det blåste ganska mycket. Men det blåste medvind så jag märkte det inte särskilt mycket. En bom från trisslott, alltså 53 träff av 60. 
 
Lite liveresults och längdvärldscup nu och sen en powernap. Styrka och löpning på programmet i eftermiddag. Måste samla mycket kraft till det, även om jag tror att jag ska ta det lite chill med styrkan. Inte lassa på för mycket vikt direkt. 

Kommentera här: