>Bästa och sämsta

Klockan ringde 5.55 och på två försök att ta morgonpuls somnade jag på båda två. När jag väl var uppe så gick dagen rätt bra, morgonstyrka, dubbeltimme i matte och ärenden på Torsby. Men efter lunch var jag tvungen att powernappa - det var dagens bästa!!

Dagens sämsta var att jag fick G på matte-hemtentan. Skrev i och för sig den i Bruks under mitt livs värsta helg, men jag vet inte om det är en ursäkt.
Har inte fått G på ett matteprov sen nationella i 5:an när det bara fanns G eller IG. Har haft VG på max 2 prov från jag gick i 8:e klass och fick riktiga betyg, resten MVG. Så jag är rätt bortskämd.
Jag bävar inför den dagen jag kommer faila på tenta på universitetet. Men som sagt, jag är rätt bra på matte ändå.
Detta betyg spelar ingen roll för mig, även om det vore skönt att ha tre bokstäver bakom 6 mattekurser, men 5 räcker bra ändå. MaF är utökad och krävs inte för behörighet, alltså spelar betyget ingen roll alls.

Orientering på eftermiddagen. Det är väldigt kul tycker jag! Speciellt när man känner att man KAN! Borde nog träna mer orientering för att lyckas på riktigt, men det är roligt. Jag kan fortfarande springa samtidigt som jag läser kartan och kan beteckningarna på kartan. Tyvärr lärde jag mig aldrig att springa efter höjdkurvor, men jag tror att jag kan det. Det ställer till diverse problem ibland... Hehe.

Och när vissa försvinner är jag glad att mina bästa stannar kvar.
Utan er snurrar inte min jord.
Hjärta gånger ett par miljarder.

Kommentera här: