>Tankar i bilen

När jag sitter själv i bilen och jag har tröttnat på musiken i högtalarna och jag fortfarande har 9 mil kvar så kommer jag att tänka på vissa saker. Saker som jag inte vet ifall jag borde tänka på. Men jag kan inte hindra tankarna.

Jag tänker på saker som jag har gjort, inte gjort och kommer göra, inte kommer göra.

Jag blir rätt klok av dessa tankar. Jag kommer fram till saker, jag inser saker, jag bestämmer saker.

Vad har jag bestämt idag då?

Jo, att jag inte ska välja bort saker som jag vill ha. Aldrig mer välja bort någon jag egentligen vill ha.
Men att om jag inte får det jag vill ha, så kan jag kliva ett steg ner från molnet jag svävar på och ändå le. Le mot någon som är bra.

Ja, jag tänker på dig.

I heard that you found a girl
I heard that your dreams came true
I'd hope you'd see my face
And that you'd be reminded
That for me, it isn't over

En låt som jag inte tröttnar på.

Kommentera här: