Tvåtimmarspass

Usch, låg sömnlös inatt och grubblade över IBU-cupen. Men skrev av mig i morse igen så nu är jag ganska lugn kring det. Plus att jag kört ett riktigt skönt och bra SS-pass på förmiddagen. Känns skönt att vara igång med träning. Jag trivs med det livet. Har powernappat idag, det var faktiskt ganska länge sen sist. Har inte känt behov av det de senaste veckorna, varit pigg ändå. Men ska jag köra två tvåtimmarspass på en dag så behöver jag sova emellan! Längesen jag körde två tvåtimmarspass på en dag också! 
 
Träningen gick bra! Det var stenhårda spår och där pistmaskinen inte kört nu på morgonen var det riktigt isigt. Inte skönt. Jag var livrädd i nedförsbackarna och det blev inte bättre av att jag körde iväg på ett spår jag aldrig åkt förut. Är bara rädd nedför i backar som jag inte vet hur de fungerar. När jag kört en läskig backe ett par tre gånger så har jag ju koll på den och kan köra för fullt! Körde stakning och benskate, och den varierade terrängen gjorde att jag fick både fina uppförsbackar och långa utförsbackar. Utförsbackar är inte bra för styrke-delen av SS, hehe. Så jag stängde av klockan i de värsta utförsbackarna och ibland körde jag nån minut extra på intervallen. Kände mig duktig. Kände mig hyfsat stark under passet också. Hyfsat. Finns mycket att jobba på. Blev inget skytte idag. 
 
I eftermiddag blir det ett lugnt klassiskt pass. 
 
Sista dagen av 2012 idag! Jag håller på med en sammanfattning av året som jag ska publicera här, men det har varit ett långt händelserikt år så det kan ta sin lilla tid att sammanfatta! 
 
Vad jag ska göra denna sista kväll av 2012 är inte spikat än, men det lutar åt häng med en del skidskyttar! Men först ska det tränas och sen ska det bakas.

Kommentera här: