Sötsaker

Har ett uppehåll i min sötsaksbegränsning nu. Så länge det är mer än två veckor till nästa viktiga tävling så får jag äta vad jag vill. Det ger mig 7 dagar utan begränsningar. 
 
Så därför blev det både efterrätt och dessutom en chipspåse igår kväll. 
Men när jag sedan skulle sova så mådde jag inte bra. Usch, va mätt jag var! Så det var ingen skön känsla. Just när jag tryckte in chips och dipp i munnen var det underbart gott, men efteråt... Nej, den känslan vill jag inte uppleva varje kväll. 
 
Samma sak i fredags när det ingick efterrätt i middagen. Vaniljpannacotta med frukt. Tänkte att jag bara skulle äta frukten med den var tydligen mosad och ihopkörd med pannacottan typ. Och jag åt ju pannacotta till efterrätt på julafton och var riktigt pigg på intervallerna dagen efter julafton, så jag tänkte att det var väl lugnt!
 
Sen har jag ont i magen hela kvällen. Och jag kopplar det ihop med att jag åt pannacottan.
Sen är jag sjukt stum i låren på tävlingen dagen efter. Och jag skyller det på pannacottan.
 
Så jag kan konstatera att jag faktiskt mår bättre av att vara utan sötsaker och chips! 
Men jag mår psykiskt sämre av att avstå. Det är jobbigt för mig som är van att äta vad jag vill, när jag vill, hur mycket jag vill!
 
Men det viktigaste är ändå att jag är så otroligt glad att jag verkligen har testat det här! För annars hade jag aldrig insett att jag mår sämre av att äta för mycket sötsaker och chips. Så nu kan jag förhoppningsvis hitta en lagom nivå på mitt intag av sötsaker och chips, en nivå som känns rätt för mig, en nivå som jag mår bra av! Om den nivån kommer vara samma som jag haft under träningssäsong tidigare eller om den nivån kommer förändras, det får framtiden utvisa.
 
Men kommer fortsätta säsongen som jag börjat den. Minimera fettintaget och inga sötsaker mindre än två veckor innan nästa stora tävling.

Kommentera här: