Ledig eftermiddag

På förmiddagen idag har jag varit ute och cyklat. Josefin tipsade mig om en runda och den var väldigt fin och perfekt längd! Klockan stannade på 3,14 och jag hade tänkt vara ute mellan 3,0-3,30. Fick se nya delar av Frösön, den fina ön Rödön samt lite landsbygd runt Ytterån och Krokom. Fint! Solen kom dessutom fram efter halva cykelturen, jag som hade jacka på mig för att jag förväntade mig regn! Fantastiskt! Dock så hade jag motvind, ont i en höft och i rumpan på vägen hem, kilometrarna var många och långa men till slut kom jag hem välbehållen! Och direkt jag klev av cykeln så glömde jag hur ont det gjorde att sitta på den - nu hade jag ju ledig eftermiddag framför mig!!!
 
En lunch, en powernap och ett avsnitt Skilda Världar senare så gjorde jag mig riktigt snygg för en gångs skull. Minns knappt när jag senast gjorde mig snygg (jo, det var prisutdelningen i Sollefteå och innan dess var det sista middagen i Österrike och om jag räknar efter så blir det nog max 4 gånger på hela augusti). Skjorta, tighta jeans, halsband, örhängen, ring. Puder och min sofistikerade parfym. En sista blick ut genom fönstret avgjorde: klart jag skulle ha solbrillor! 
 
Otroligt mysigt att gå och kolla i inredningsbutiker och tygaffärer. Min lägenhet är otroligt nöjd med inköpen men det är inte plånboken. Hade en hyfsat stor "lägenhetsfond" med pengar jag fått för sålda grejer i gamla lägenheten men nu finns inte en krona kvar där. Ligger till och med på minus. Suck. Förhoppningsvis kommer en fet inbetalning av studiebidrag nästa vecka. Det är behövligt!!!! 
 
Får passa på att tacka mormor och farmor för bidragen, det blev ni som sponsrade mina nya gardiner.

Kommentera här: