>Ser fram emot vintern!

Förra året blev jag aldrig redo för tävling. Jag vet att jag sa det när vi var på läger bara några veckor innan tävlingspremiär - jag var inte tillräckligt bra tränad för att starta tävlingssäsongen.
Efter flera månaders körtelfeber under våren samt att jag missade tävlingsförberedelsena innan första tävlingen, det var nog de största orsakerna till att jag aldrig kom igång.
Jag hade aldrig någon formtopp - allt beroende på att jag inte var redo för tävling!

Jag missade en del träning i somras igen. Ca 4 veckor med diverse rygg- och halsproblem. Jag har haft nästan samma känsla i år - jag behöver mer träning innan tävlingssäsongen drar igång!!

Men efter fredagens maxintervallpass, efter skidtest i helgen och efter ännu ett intervallpass idag. Jag börjar bli redo! Jag vet inte om det beror på att jag har sjukt bra skidor som kommer åka sååå fort i vinter eller om jag skapar krafter så stora att jag blir rädd för farten som jag uppnår när jag kör fort...
Men jag vet att så som jag kände på passet idag - så vill jag känna på tävlingarna i vinter!
Allt jag förbättrat under sommaren satt på plats idag. Allting jag tränat på genomförde jag utan att tänka. Jag kände ingen mjölksyra och hade bättre tider än jag tidigare haft på samma intervallbana. Jag kunde pressa mig själv stenhårt och åka på höga pulsslag. Jag sköt 100000. Jag tänkte att det var ett avgörande skytte och lyckades ändå sätta alla skotten i sista stå.

Just nu längtar jag otroligt mycket till tävlingspremiär. För jag vet att då kommer jag vara förberedd! Då kommer jag ha två fler läger i kroppen, samma grund som jag har nu men mer fart! Jag kommer kunna sätta skotten, jag kommer kunna åka fort!
Jag ser fram emot vintern mer än jag någonsin gjort tidigare!!!

Kommentera här: