>Bortförklaring

Jag som hatar bortförklaringar måste bortförklara mig idag. Okej om jag skjuter 3 eller 4, det händer faktiskt. Men en 5:a i stå händer inte.
Jag tappade linsen på skjutögat på andra varvet. Stannade och försökte sätta tillbaka den, men den landade i snön och jag orkade inte ens leta efter den.
Jag är glad att jag sköt på rätt tavla i alla fall!
-5,0 är väldigt starkt. Jag ser i stort sett ingenting utan glasögon/linser. Jag höll knappt på att bli godkänd för körkort för att jag inte såg den största bokstaven med höger öga. Och nu skulle jag alltså skjuta stå utan lins.
Jävligt rolig tävling!!!!
Not.

Jag känner mig ganska likgiltig för resultatet, jag lägger denna tävling bakom mig. Vi svängde förbi Synoptik på vägen hem och nu har jag fått två linser av den sorten jag använt i 2-3 år innan i somras när det hade kommit en ny lins som skulle va bättre. Den va bättre, ända tills det blev minusgrader. Tappat högerlinsen två gånger på två veckor nu. Nej tack, jag vill ha de gamla linserna som funkar alltid (förutom när jag sover med dem, men då kan man ju bara göra rent dem lite. När man tappar en lins under en tävling kan man inte göra så mycket.)

Jag känner mig frustrerad över att jag inte ens fick chansen. Jag har taggat för det här ståskyttet så länge nu, jag ville verkligen skjuta stå på tävling! Och så får jag inte ens en ärlig chans! Så jävla besviken över det! Annars är jag rätt likgiltig, det fanns liksom inget jag kunde göra...

Jag känner mig otroligt revanschsugen inför masstarten imorgon!! Då ska jag visa vad jag kan med fungerande linser!!

Benen var tunga och liggskyttet fungerade inte heller. Men där har jag ingen bortförklaring, jag sköt dåligt helt enkelt. Hade bra skidor och åkte rätt bra på platten, men uppför var jag såå tung i benen. Tur att det inte är några backar på banan imorgon. Bara att kötta järnet på trean och skjuta så bra som jag vet att jag kan!!

REVANSCH!!

Kommentera här: