>In i Värmland

När jag rullade in i Värmland blev både vägen sämre och solen gick i moln. Men temperaturen steg stadigt, nu uppe på 19, och jag känner mig såå välkommen och såå hemma här!

Kom hem till Mora vid 2 i natt, hade lite problem att somna så när klockan ringde 8.10 var jag i stort sett död. På något vis lyckades jag ta mig upp ur sängen, för 9.00 var det dags för provsättning av balfrisyr samt toppning av blondt hår. Har blivit jätteljus i håret under semestern också, härligt!

Sedan en massa ärenden på stan, satte näst sista spiken till studentveckan-kistan och nu är det bara väska till balen som fattas (och att mami ska sy klart klänning och sjal). Känns bra!
Lite fix och lunch hemma innan jag for mot Torsby.

Nu är jag här, känner mig glad och trött och ser fram emot en super-Valborgs-helg med mina saknade vänner. Jobbigt att vara ifrån alla en vecka ju! Plus att saknade vänner från andra delar av Sverige kommer, ännu mer super!

Och jag är helt övertygad om att min aloevera-planta vill säga mig något. Den var typ död när jag kom hit, nu har jag vattnat den och nu gnäller den, känns som att ha tinnitus på ena örat. Någon vänlig själ som varit med om detta fenomen, växter som pratar, och kan delge några råd?

Kommentera här: