>Lite onödigt spännande

Jag älskar fortfarande Dala-Järna!

Tog mig hem därifrån med femte raka segern på Snöå skidstadio och med trötta ögon slumrade jag till på vägen hem.

Det blev lite onödigt spännande som pappa uttryckte det. Precis som på jakten i D-J för två år sedan. Då sköt jag 2 i sista och J sköt 0. Jakt på sista 1,5km och jag kunde spurta i mål som segrare.
Idag sköt jag också 2 i sista och M sköt 0. Dock var jag lite före ut och efter kötta kötta KÖTTA upp för sista backen på 1,5km hade jag lämnat henne bakom mig. Kunde spurta i mål som segrare.

Jag är väldigt nöjd idag. 1012 i skytte, kunde varit bättre i stå men det är så här bra jag är just nu. Ska synkronisera mig lite med älskling igen till SM i Sollefteå nästa helg och sätta ett par nollor i stå där. Åkningen kändes bra men inte jättebra. Ingen toppform-känsla, men jag känner att det går fort! 

Nu är jag inte bara sjukt jävla äckligt trött, både fysiskt, psykiskt och i ögonen, jag har huvudvärk också.
Får se om jag orkar titta femmilen eller om jag somnar. 

Blir i andra sängen jag sover resten av veckan. Ja, tills jag åker till Sollefteå alltså. Min fina lilla säng på Olofsgatan.

Kommentera här: