>Dag 07

Dag 07 – Min bästa vän

Jag har många som jag skulle vilja skriva om. Jag hoppas ni vet vilka ni är. Det är er jag litar på! ♥

Min allra bästa vän är en person som jag mötte för första gången sommaren -o6. På sommarskidskolan. Då var vi ytligt bekanta.
När vi båda började i Torsby, hon på längd och jag på skidskytte, i samma klass, NV08S, på samma elevhem, då utvecklades det till en vänskap.
Det var inte du&jag från början. Då var vi fyra och du mest med en av de andra.

Men det var du&jag som var mest lika. Båda lika jävla träningsnarkomaner. Jag tror våran bästavänskap började där. Men någon gång började du med skidskytte också. Och jag blev din tränare.
Det var där vi blev som mest tajta. Det är där vi är som mest tajta.
Som skidskyttar och som träningsnarkomaner, som ensamvargar. Som mysmänniskor.
Vi är jäkligt lika!

Du vet mest om mig. Jag skulle vilja säga att du vet allt om mig. Det finns inget jag inte kan prata med dig om. Du är bäst på att lyssna, bäst på att förstå, bäst på att trösta, bäst på att ge den respons man vill ha. Du är ärlig, och det är en egenskap jag värderar högt. Och om du inte är ärlig, så ser jag det på dig! ;-)
Med dig kan jag vara mig själv. Med dig kan jag vara ärlig. Och om jag inte är ärlig, så ser du det! ;-)

Om ett och ett halvt år har vi gått ut gymnasiet. Då kommer vi antagligen att skiljas åt varsitt håll. Men jag tror att den här vänskapen kommer överleva avstånd. Vi kommer alltid träffas hela vintrarna. Vi kommer att hålla kontakten. Vi kommer hälsa på varandra.
Vi behöver inte närhet för att överleva som bästavänner.

Du är min ängel. ♥

Ser ni hur lika vi är? :D

Kommentera här: