>Städdag

 - Man märker inte hur stökigt man har det förrän man ser det genom någon annans ögon!

Jag har trivts väldigt bra i min lägenhet, trots ett sjuukt stort berg av disk, tvättkassar slängda över hela hallen, ouppackade väskor överallt och ingenstans, obäddad säng som ser ut som det har varit väldigt vilt sex i (trots att det inte har det), papper och böcker på alla bordsytor, och så vidare.
Sen fick jag gäster i fredags natt, de bjöd in sig själva på lite kvällsfika. Och jag såg plötsligt hur stökigt jag verkligen hade det. Herregud, tänkte jag. Vad ska de tänka om mig?!

Idag bjöd jag in mami till min lägenhet, och i och med det, så blev det lite ordning på allting. Mami diskade, jag plockade undan allting. Tvätten in i garderoben, alla papper på plats. Ouppackad mat i skafferiet, jag plockade ur skolväskan.

Och nu ser lägenheten väldigt hemtrevlig ut, faktiskt! :)
Var sak på sin plats...men då saknar jag litegrann hur stökigt det var. För trots allt så trivs jag med mycket grejer omkring mig. Jag lider inte av det.
Men kommer det fler personer, då blir det liite trångt, det är det värsta.

Annars tycker jag om när det är lite lagom stökigt :')

Kommentera här: