>Jag älskar Dala-Järna!

Jag har nästan bara bra vibbar av Dala-Järna och Snöå skidstadio!
En väldigt fin skidstadio, med fina banor som bara går upp och sen bara ner, but I like it! En fin skjutvall där det nästan aldrig blåser, vilket bäddar för bra skytte, som jag också presterat när jag tävlat i Dala-Järna.
 - Det var där jag åkte hem DM-guld med 0-1 i skytte när jag var 14
 - Det var där jag sköt 0-2 på ULK-uttagningen och kom tvåa och fick värsta stora bucklan när jag var 15
 - Det var där jag spurtslog J som sköt fullt när jag sköt 2 bom på jaktstarten när jag var 16

D/V cup, en liten tävling med inte så många deltagare, största delen tillhör någon Nybörjar-klass. Deltagare från Dalarna och Värmland. Mest ungdomar, som det är en väldigt prestigefylld tävling för! I alla fall tills man fyller 15-16 någonting och börjar rikta in sig på landskampsuttaging och därmed åker på lite större tävlingar.
Jag minns att jag vann totalen i D/V cup när jag var 14, tror jag. Oj, så stort det var! Att jag sedan varit ensam på de flesta tävlingarna, det gjorde inte så mycket :)

Nu så är det mest på kul jag åker D/V cup. Det är bra konkurrans ändå, stora delar av Sverigetoppen i D17-19 bor i Dalarna och Värmland, det gör ju hela jippot lite roligare. Det roligaste är ändå att träffa alla skidskyttar, stora som små. :)

Det var sprint, vi skulle skjuta 10 skott. Jag är inte säker i skyttet längre, jag fick jobba hela tiden på dessa 10 skott. Men jag var fullt fokuserad, var helt inne i min skidskyttebubbla. Pappa var inte på vallen, vilket alltid betyder att jag skjuter bra.

 - Det var där jag sköt 0-0 för första gången i hela mitt liv och vann när jag var 17
1 L.:

skriven

Grattis! Va roligt! Formen är på väg till UOS ska du se (:

Kommentera här: