>Hemmafru

Tänk om man skulle få lön för att vara hemmafru! Då hade jag tjänat en del pengar idag kan jag ju tala om! :)  (Dessutom inte tjänat pengar också...)
Dessa saker borde jag fått betalt för att jag gjort:
 Handlat. T.o.m på Toria (tack vare skjuts, jag är lyckligt lottad. Tnx!) där de har lite bättre grejer än på Konsum
 Lagat mat, värsta gott, och lite nyttigt typ..! Potatiskroketter, fiskpinnar (inte i brödrosten!), sweetchili-sås, morot. L'ägg märke till moroten där på slutet!!
 Diskat, höhö, det händer inte särskilt ofta i den här lägenheten ska jag säga. Jag vet att det är äckligt, men jag bara orkar inte!!!

Dessa saker borde jag få betalt när jag gör (för jag borde gjort dem!!!!):
 Köpa linsvätska, känns som det är dags, nu när det är i stort sett slut. Jag klarar nog inte ens av att skölja dem imorgon innan jag sätter i dem, för vätskan är slut. Och optikern har stängt. Jag måste göra det på lunchen imorgon.....
 Köpa present till A min bästis. Har faktiskt kommit på vad jag ska ge henne!!! :D En ganska bra present, måste jag säga. Jag fick till det till slut, det trodde jag inte! ;) Dessutom fixa en grej till, till presenten. Och en grej till. Men det hamnar på samma punkt....

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att leka hemmafru. Är det inte bättre när mami fixar allt?

Nej, det är det faktiskt inte. Jag tycker om att reda mig själv! När jag är hemma, gör mami mycket åt mig, men där måste jag också göra saker. Och då göra saker åt andra. T.ex plocka ur diskmaskinen, det är ju inte bara min disk! Det gör mig lite deprimerad, att göra saker som kanske inte alltid jag har nytta av.
TUMME NER för sånt!
TUMME UPP för att göra saker som bara jag har nytta av!

Är jag egoist?

Kommentera här: