" Håll rätt puls "

Jag kan inte annat än skratta åt rubriken. Jag kan ta en titt i min pulsfil från dagen, delge er lite information, sen skrattar nog ni också. Nej, kanske inte, det är nog bara jag som tycker det är kul, men det är faktiskt lite komiskt!
För det första så ser pulsfilen väldigt kantig ut. Den brukar ha lite fina vågor hela tiden, men inte nu inte. Jag har tydligen hållt exakt samma puls i flera minuter, för att sedan ta ett enormt skutt, antigen till typ 30 slag ovanför det jag hållt i en minut, eller typ 20 slag nedanför. Troligen inte!
Det syns inte på pulsfilen, men jag såg på klockan att jag hade 45 i puls under uppvärmningen. Min vilopuls ligger på 48, och det har jag haft en gång i mitt liv, det var när jag sov. Att jag hade 45 när jag var ute och gick... Troligen inte!
Efter start (jag startar "nytt varv" när jag startar), så har jag 150 i puls under 1½ minut, sen helt plötsligt får jag 196 i puls. Troligen inte!
Maxpuls är 212. Det håller jag i max 5 sekunder, för 5 sek innan har jag 198, och 5 sek efter har jag 199. Högsta puls jag varit uppe i någonsin är 204. Troligen inte!
Min slutsats är att pulsklockan och pulsbandet är lite osams, och inte vill fungera ihop. Det hackar lite i alla förhållanden, det är bara att hoppas att de sluter fred snart, för jag vill ju liksom ha riktiga, och bra pulsfiler att titta på. Annars är det ju ingen mening med att ha pulsklocka. (På den här punkten är jag säker på att L håller med mig!!)

Tävlingen då, det gick (väldigt) bra! Körde lite för fort på första varvet, men kunde ändå hålla en hög fart ända in i mål, fast jag var trött. ;) Kroppen kändes jättebra, jag hade mycket överskottsenergi efter så många dagars vila.
Rolig bana var det också, det var lite 1,5:an, lite Lönnelid, lite gammalt och lite nytt :')
Tid: 15.37
Tid efter: 1.41
Placering: 19
Deltagare: 34

Toniiiight SLASH nu :p är det middag hos mormor och morfar, MUMS säger jag bara. Finns få ställen där de serverar så god mat som där! Plus i kanten för att det nästan alltid är varma baugetter där och att det ofta blir efterrätt! :') Låter bra va? :) Dags att dra dit! :D

Kommentera här: